OpenAi Operator – En Ai Agent der kan ændre dit liv. Hvis den får lov af deres konkurrenter.

operator fra openai er live
Operator fra OpenAi er en Ai-agent der kan hjælpe dig i hverdagen
openai operator

Hvad er OpenAi Operator’s Ai-Agent for noget ?

Operator fra OpenAi er en såkaldt “Ai-Agent”. Det er et stykke kode der ved hjælp af kode, AI og automationer gør det muligt at få lavet mange arbejdsopgaver på sin computer.

Ai Agenter er afhængige af at arbejde via din browser.

Ai-Agenten “Operator” har dog allerede sine begrænsninger. Fordi hvilke browsere vil mon give den adgang ?

Som jeg skrev om på Linkedin for 3 dage siden, så var jeg for et halvt år siden involveret i en crowdfunding af en lignende Ai- agent.

Og jeg var mindblown. På samme måde som man med rette er det over “Operator” nu her i dag.

Hvilke browsere vil arbejde med Operator?

Meeen, årsagen til at jeg holdt op med at bruge så meget tid på det, var fordi at jeg, og flere andre, godt kunne se at den her slags agenter er afhængige af adgang til 3 parts data.

Som i eksemplet med “Operator”, som kan hjælpe dig fra din browser med at udføre opgaver. Det er genialt, og absolut en mulighed.

Så derfor er spørgsmålet fra mig af: hvilke browsere vil give dem adgang ? Nu og på længere sigt?

Vil Chrome give en agent fra OpenAi fri adgang til data? Vil Bing? (Microsoft ejer en stor del af OpenAi, men nok ikke den her del). Og hvad med alle de andre browsere?

De skriver det skal ske igennem deres egen browser, men hvis de skal have adgang til sites, så vil Tripadvisor (hvis deres agent skal booke billetter for dem), så bare give dem fri adgang til dette? Og hvor mange sites vil det? Er det sikkert nok?

Hvad med samarbejdet med tredjepartswebsteder? Hvis “Operator” skal interagere med tjenester som Tripadvisor, skal der etableres klare aftaler om datadeling og -beskyttelse. Det kan være en udfordring, da hver virksomhed har sine egne politikker og procedurer.

Og hvordan med GDPR?

Og hvad med GDPR? Ai Agenter er bygget på et system der kun kan leve på 3 parts data (som jeg ser det).

Det rejser spørgsmål om, hvordan personlige oplysninger vil blive håndteret. Vil “Operator” være i stand til at navigere i de strenge retningslinjer for databeskyttelse, som GDPR foreskriver? Hvis den får adgang til brugerdata, hvordan sikres det, at disse oplysninger ikke misbruges eller deles uden samtykke?

Vil brugerne have tillid til at Ai Agenter får adgang til deres computere, og browserhistorik?

Derudover er der spørgsmålet om brugernes tillid. Mange brugere er allerede skeptiske over for, hvordan deres data bliver brugt af store teknologivirksomheder.

Hvis “Operator” skal opnå en bred brugerbase, skal OpenAI kunne garantere, at sikkerheden og privatlivets fred er i top. Vil brugerne være villige til at give en AI-agent adgang til deres browserhistorik, kontooplysninger og personlige præferencer?

Ai Agenter og marketing

Hvordan har Ai agenter indvirkning på vores arbejde med marketing?

  • Ai Agenter kan regulere Google Ads kampagner for dig, efter nogle kriterier du opstiller.
  • De kan lave post på sociale medier helt af sig selv baseret på for eksempel nyheder der er i branchen.
  • De kan lave PR outreach til journalister på en historie
  • De kan i det hele taget virkelig mange af de opgaver vi som marketing- og salgsfolk sidder med til dagligt.
  • De kan opdatere CRM systemer med leads

De skal bare have nogle instruktioner til at starte med, og så er de mere eller mindre selvkørende.

Men får de lov til det, af alle de grunde jeg har nævnt her? Det er det store spørgsmål.

Vi følger udviklingen, følg med her

Anyway.. det er klart imponerende teknologi. Og jeg er absolut ikke anti- ai her. Ellers havde jeg heller ikke brugt så meget tid i det crowdfunding projekt. Men jeg er anti-bruge al min tid (og mine kunders tid) på tech som er lukket ned kort tid efter.

Så lad os se hvordan at det udvikler sig

Hvis det spiller som det skal, så er jeg på. Også for mine kunders skyld.

Alt i alt er “Operator” et spændende skridt ind i fremtiden for AI, men det er tydeligt, at der er mange faktorer, der skal overvejes, før det kan implementeres på en bred skala.

Uanset hvad vil det blive interessant at følge udviklingen og se, hvordan disse spørgsmål bliver besvaret i takt med, at teknologien modnes.

Skal vi som marketing bureau hjælpe dig som virksomhed med at navigere i en hurtigt skiftende verden? Så kontakt os uforpligtende her nedenunder og få hjælp til marketing og salg baseret på Ai, menneskelig snusfornuft og en helt masse erfaring.


Skriv en kommentar