Amazon blev store på grund af anmeldelser

anmeldelser paa amazon

At være åben for kritik skaber tillid. Og tillid sælger.

Det kræver mod at lade ens kunder lave anmeldelser af ens firma.

Siden at Trustpilot kom til, er det blevet en ting som at man ikke kan komme uden om. Ja jeg vil oven i købet sige at siden internettet kom til har du ikke kunnet undgå at folk har kunnet tale dårligt (.. eller godt) om din virksomhed online, så at alle kan se det.

Amazon var en de første virksomheder der for alvor åbnede op for kundenanmeldelser direkte på deres hjemmeside.

Dengang solgte Amazon kun bøger online.

Men Jeff Bezos lavede en de mest geniale træk ved at indføre at køberne kunne anmelde deres køb direkte på hans egen hjemmeside.

Det skabte nemlig tillid hos de nye potentielle købere. Og hvis din bog var dårlig (i følge køberne), jamern så er det jo bare en sandhed du alligevel ikke ville kunne undgå.

Men Jeff Bezos blev advaret om at anmeldelser direkte på Amazon.com ville skade hans forretning.

“When we pioneered customer reviews, it was incredibly controversial. I got letters from publishers saying, “You don’t understand your business. You make money when you sell things. Take down those negative customer reviews.” We’ve never done anything of real value that wasn’t at least a little bit controversial when we did it. But if you want to be a pioneer, you have to be comfortable being misunderstood.” – Jeff Bezos

Hvordan passer anmeldelser ind i dit eget online køb?

Vores adfærd på nettet er noget der for det meste foregår automatisk. Vi tænker ofte ikke over vores vej fra tanke til køb. Men hvor mange gange har du ikke læst Trustpilot anmeldelser, Google Anmeldelser, anmeldelser på Amazon, Youtube videoer der gennemgår dit eventuelle køb ?

Anmeldelser er et ekstremt vigtigt punkt i din potentielle kundes købsrejse.

Amazon vs Google & Trustpilot anmeldelser

Noget af det der mest genialt ved Amazon, og deres anmeldelsessystem er at de lader deres bruger anmelde produkterne direkte på deres egen hjemmeside. Folk behøver så ikke søge på Trustpilot, eller Google først. De kan bare blive på platformen selv.

Folk gider helst ikke klikke mere end højst nødvendigt, så hvis de kan læse anmeldelserne direkte på den hjemmeside (eller webshop) de har tænkt sig at købe på, så øger det faktisk dit salg. Også selvom der skulle være nogle dårlige anmeldelser imellem dem.

Har du produkter der næsten kun får dårlige anmeldelser ? Jamen så lad være med at sælg dem.

Og det er en fordel som Trustpilot, eller Google ikke har. De sælger ikke noget på en webshop. De eksisterer kun fordi at du ikke selv viser dine anmeldelser fra dit firma direkte på din webshop. Så må folk jo ud på eksterne sider og læse disse anmeldelser.

Vi kan hjælpe med anmeldelser til dit firma (og Trustpilot og Google)

Her hos os har vi selv et produkt vi har været med at udvikle. Det kan indsamle anmeldelser fra dine kunder. Om det er fra en webshop, eller fra B2B services. Det er nemt, hurtigt og billigt.

Vi har allerede solgt en del af den løsning, med flere tilfredse kunder.

Vores løsning kan både hjælpe dig til at få anmeldelser på Trustpilot, Google, Anmeld Håndværker og Amazon (og flere andre). Men hvad der også er super vigtigt, så kan vi hjælpe med at integrere disse anmeldelser direkte på din egen webshop /hjemmeside, så at du selv får mere kontrol over hvor at folk ser dine anmeldelser.

På den måde skaber du mere tillid, og mere salg.

Ligesom Amazon var så modige at gøre.

Se mere til vores løsning her

Kontakt os her og om hvordan vi kan hjælpe dig med anmeldelser

Læs mere om casen med Amazon i en artikel fra Harvard University her.


Skriv en kommentar