Lad os dykke noget mere ned i Linkedins historie
Linkedin blev grundlagt i år 2002 af Reid Hoffman som sad og programmerede hjemmesiden i sin stue.
I år 2016 solgte han firmaet til Microsoft for 150 milliarder kroner (kilde)
Linkedin er uden sammenligning verdens største online erhvervsnetværk med sine 631 millioner brugere, og i Danmark er tallet cirka oppe i 2.610.000.
Af disse brugere bliver flere og flere aktive brugere, fremfor blot at have en passiv profil.
Kan Linkedin annoncering hjælpe din virksomhed ?
Ligeså godt at Linkedin er som socialt medie hvis at du arbejder med B2B marketing og salg, næsten ligeså ringe er deres annonceringsplatform Linkedin Campaign Manager.
Opsætningen er sløj og svær at navigere i, deres Cost Per Click (CPC), er meget højere end hos for eksempel Facebook og Google Ads. og generelt er der bare stadig en del børnefejl, især når man tager i betragtning af hvor massivt stort sitet er, og at de burde have mulighed for at rette op i den slags fejl.
Særligt når at man ser det er de samme fejl år efter år. Dette her er skrevet i september 2021, og tingene kan muligvis have ændret sig siden da.
Men…. Det kan STADIG betale sig at lave Linkedin annoncering, fordi målgruppen er virkelig af den højeste karakter for dig der arbejder med at skaffe B2B leads via leadgenerering. Så selvom det er irriterende med det ringe interface og de høje klikpriser, så fungerer det altså stadigvæk og leadsene er som sagt den højeste kvalitet du kan opdrive online. Hvis du laver B2B marketing.
Tips til begå dig og komme igang med Linkedin
Opret en profil. Gør dig grundig, bed om udtalelser fra folk du har arbejdet og få disse anbefalinger over på din Linkedin profil, tag kontakt med alle du kender og derefter tag kontakt og bed om at blive connected med alle fra din branche.
Jimi Hove fra det her Linkedin bureau har over 9000 følgere på Linkedin. De 7400 af dem er nogle han selv har connected med. Det er et gratis publikum at markedsføre sig overfor + at man rent faktisk kan lære en del af alle disse mennesker man er connected med på Linkedin.
Så bare tilføj en masse relevante personer, men lad være med at spam dem!
Og nu er du så i gang. Så post nogle opslag, vær ikke bange for at lave, selvom du har 8000 følgere kan du godt ende med 0 likes på et opslag. Lad ikke dette slå dig ud. Lær af det, og vid også at nogle af de opslag der får færrest likes nogle gange er dem der kan skaffe dig en kunde, og opslag der giver dig flere hundrede likes, måske ikke giver andet end det.
Du skal starte på Linkedin et sted. Hvorfor ikke lade det være i dag ?
Tak fordi at du læste med i den her guide til hvad Linkedin er.
Nedenunder her har vi besvaret nogle af de oftest stillede spørgsmål, og endnu længere nede kan du kontakte os for at komme hurtigere og nemmere i gang med Linkedin som virksomhed.
Hvad er Linkedin ?
Det er et socialt medie som primært er rettet imod erhvervslivet. Få bare få år siden var det mest et sted man bare kunne uploade sit CV, og så kunne man linke til det i sine jobansøgninger, eller man kunne håbe på at nogle ville finde det.
Nu er det mere et full blown socialt medie, hvor der foregår en livlig diskussion og udveksling af viden. Du har altså her mulighed for at fremvise din ekspertise ved at deltage i debatter, eller ved at dele fagligt stærk viden.
Linkedin er primært et B2B medie.
Hvad koster Linkedin Premium ?
Du kan få Linkedin Premium fra 199,- kroner per måned og op til 859,- kroner per måned. Den billigeste løsning er for jobsøgende, og hedder Career.
Derudover findes der de her løsninger indenfor Linkedin Premium:
Business
Sales
Rekruttering
Hvordan bruger man Linkedin ?
Du kan bruge Linkedin som det passer dig. Men det er som sagt et fagligt forum, så snakken er oftest faglig og formel. Men du kan dog have succes med engang imellem at dele noget personligt. Selvom det er fagligt, er det stadig mennesker.
Du kan både deltage i debatter, du kan annonce, du kan rekruttere medarbejder og du kan lære en masse både af andre fra din branche og fra Linkedin Learning.
Hvad er Linkedin Sales Navigator
Linkedin Sales Navigator er et såkaldt B2B leadgenererings – værktøj. Du kan bruge det hvis du skal finde ud om en virksomhed er interessant at lave marketing overfor. Og du kan bruge det til rekruttering (Linkedin har dog et særskilt tool til rekruttering, det er bare dyrere og Linkedin Sales Navigator kan næsten det samme)
Linkedin Sales Navigator er et utrolig skarpt værktøj til at få indsigt i diverse brancher, i diverse firmaer og helt ned til enkeltpersoner. Indenfor B2B leadgenerering er det for os det ypperste.