Sociale medier – for og imod

De sociale medier er det tveæggede sværd, som vi alle har svært ved at finde ud af, hvad vi skal bruge til. Er de farlige eller gavnlige?

Statistikkerne angående de sociale medier taler deres tydelige sprog. Flere og flere bruger dem og bruger længere og tid på dem. Se statistik om de sociale medier her

Dog er bevidstheden om deres bagside også begyndt at vise sig. I Danmark har vi blandt andre Imran Rashid der er læge og har skrevet en bog om bagsiden ved de sociale medier.

Begge ting er rigtige. Der er en forside (den nemme kontakt til vores elskede fra nær og fjern) og bagsiden (Afhængigheden af skulle følge med hele tiden. Det såkaldte “Fear of Missing Out” og trangen til at blive konstant bekræftet som kan bunde i lavt selvværd og narcissisme)

Disse ting kan man spille på i sin markedsføring eller lade være. Vi lader være hos OMBU ApS

Til gengæld bruger vi ekstra lang tid på målgruppeanalyse og markedsanalyse. Det betyder, at vi kan levere budskaber på de sociale medier, som mennesker helt legalt kan spejle sig i, uden at blive udsat for clickbait og andre mindre lødige måder at opnå opmærksomhed omkring sit brand på via de sociale medier.

Vi arbejder med alle sociale medier

Ikke nok med vi opnår de samme Click Through Rates og konverteringer som andre bureauer der laver marketing på de sociale medier, men udover det viser vores resultater, at brandloyaliteten øges ved mere ærlig kommunikation og dermed bliver vores kunders lifetime value meget større, når deres kunder bliver hos dem i længere tid grundet deres mere lødige kommunikation.

Ganske simpelt, men svært at udføre hvis man kun fokuserer på data og kortsigtede bundlinjer.

Vi arbejder med 4 forskellige sociale medier som vist i toppen af denne side.

Vi arbejder med Snapchat, og TikTok men med en stor forståelse fpr at det primært er børn og ret unge mennesker der bruger denne platform. Vi er ekstra påpasselige med at påvirke børn så massivt i så ung en alder.

Facebook live streaming

De forskellige kanaler

Facebook, Twitter, Linkedin, TikTok, Youtube med flere

Forskellene på de sociale medier

Facebook er som et homeparty. Folk føler sig i trygge omgivelser. Det betyder at du ikke skal sælge hårdt, men sælge blødt.

Ikke mange almindelige danskere bruger Twitter, men det gør de store politiske influencers, journalister og sportsstjerner. Twitter er godt til influencer marketing

Instagram er en anden kanal som har godt brug af influencers, men her er der mere fokus på det visuelle, såsom mode, mad og andre produkter der gør sig godt visuelt.

B2B sociale medier og Youtube

Linkedin er i kraftig vækst, og er en fantastisk kanal til high ticket lead generering, og generel B2B marketing.

Youtube er verdens næststørste søgemaskine, og passer åbenlyst godt til jer der har en service der har godt brug for videomediet.

Du kan læse mere om vores youtube annoncering her.