Account Based Marketing – Lær det basale her

Find drømmekunde

Er der brancher du har særlig god viden indenfor ?

Er der firmaer i den brancher du gerne vil have som kunde?

Har de stort nok budget?

Så er det din drømmekunde

Kvalificer dem

Du fandt din drømmekunde. Men var budgettet stort nok til at hyre dig ?

Tager de nye leverandører ind pt? Stemmer jeres værdier med hinanden?

Du skal ikke bruge annoncekroner på nogen, som alligevel ikke er klar.

Det er leadkvalificering

Lav materiale

Hvis i er et match, og du allerede ved en del mere om dit lead nu, så kan du lave meget mere målrettede annoncer til dem.

Gør det.

Annoncèr eller Outreach

Nu skal du finde den kanal som dit lead mest sandsynligt bruger.

Vi anbefaler displaynetværket til specifikke aviser og magasiner eller outreach via LinkedIN.

Account Based Marketing er særdeles effektivt.
Fordi at du allerede bruger tid, før annonceringen, på at sikre at i er et match.

account based marketing

Account Based Marketing – Den detaljerede forklaring

97% af marketeers opnåede en højere ROI med ABM end hvilken som helst anden marketing strategi. Kilde : SiriusDescisions

Her i Online Marketing Bureauet leder vi hele tiden efter de marketing- og salgskanaler som giver os højest output for lavest mulige input. Det er trods alt vores arbejde. Indenfor feltet leadgenerering er der en del metoder til at skære i budgettet, når det handler om at give vores kunder mest mulig synlighed foran den helt rette målgruppe.

Account Based Marketing er uden sammenligning den metode der har skaffet os de bedste leads til den billigste pris.

Termen “Account Based Marketing” er først opstået indenfor de sidste 5-6 år. Da Jimi Hove, indehaver af OMBU ApS først startede op som selvstændig indenfor marketing og salg, så var en af læremestrene Chet Holmes som blandt andet har skrevet bestselleren “The Ultimate Sales Machine”

Chet Holmes arbejdede med noget han kaldte “Best Buyer Marketing”. Der gik kort sagt ud på at finde ens egen Top 100 drømmekunder, baseret ud fra parametre som gjorde, at man var et godt match. Disse 100 kunder skulle man så lære alt om og tilbyde dem tjenester, som de simpelthen ikke ville kunne sige nej til.

Denne teknik betød, at Jimi Hove gik direkte fra at være trappevasker, til at få en fod indenfor i Parken Sport og Entertainment, med et koncept han havde udviklet udelukkende til deres behov.

Marketingbudgettet for at få en fod indenfor hos en af Danmarks mest eksponerede virksomheder? 0,00 kr. Kreativitet? 100%

Og det er netop historien om Account Based Marketing

  • Find drømmekunde > Find ud af hvad de vil have > Henvend dig  > Land aftale

Den konventionelle måde at gøre det er på er helt omvendt

  • Brug stort budget på at gøre dig synlig for revl og krat > Håb på at din drømmekunde er blandt dem > Lav hvad de ønsker

Account Based Marketing bliver også omtalt som at bruge salgstragten omvendt og det er der stor sandhed i.

Kontakt os og høre mere om hvad ABM kan gøre for din leadgenerering i dag.

Du kan downloade en guide til Account Based Marketing via Linkedin her