Webanalyse

Hjælp til webanalyse af trafik fra Google, Facebook og meget mere.

Installer script/ Filtrer data / Rapportèr / Ret på de ting rapporterne siger der skal laves

Ring i dag : 42 43 08 08

Installer scripts

Sådan her foregår vores flow når vi arbejder med webanalyse her i vores bureau. Først installerer vi vores scripts. Det gør vi stort set altid med Google Tag Manager.

Klik her og læs mere om Google Tag Manager

Filtrer data

Dernæst sætter vi filtre op i Google Analytics så vi får rene data. Vi bortfiltrerer for eksempel bottrafik, egne IP's og mere til.

Klik her og læs om vores Google Analytics services

Rapporter

Der er mange forskellige værktøjer til at rapportere sin data fra webanalysen på. Vi er selv glade for Google Data Studio.

Klik her og læs mere om Google Data Studio

Vi arbejder

Når vi har indsamlet data og sat filtre på, så kommer resultaterne der fortæller os hvor på siden at der skal arbejdes for typisk at øge konverteringer.

Klik her og læs om vores konverteringsoptimering

Webanalyse bruges i alle former for online marketing. Fra SEO til PPC. Al data kan og bør analyseres.

Læs mere nedenunder
  • Et udpluk af referencer
maltbazaren1
2017-01-31_0942
salarylogo (2)
Custom-Pages-online-business-logo-2
erotic-in-motion-shop-logo-14517276052-1
modified-solutions-2

webanalyse google

Webanalyse er et bredt begreb som meget sigende dækker over at analysere på den data som dine cookies samler op ved besøg på din hjemmeside.

Google Analytics er nok det mest kendte værktøj til webanalyse. Og selvom det er gratis, så skal man ikke undervurdere det. Faktisk ville et lignende værktøj koste mange tusinde per måned, hvis det ikke var fordi at Google forærede det gratis til os. Så tak for det.

Nogle af de mest almindelige ting som man kan måle med Google Analytics er brugeradfærd såsom: Bouncerate, Time On Site, Users og hvilke kanaler og medier som giver mest af den højt konverterende trafik.

 

Man kan måle hvilken trafik der konverterer bedst ved at opsætte event tracking

Sådan her foregår det.

Event tracking er nok det mest overset blandt mange der måler online adfærd.

Selvom flere og flere har fået øjnene op for, at det næsten kan være ligemeget at måle på noget som helst, hvis du ikke måler det hele vejen, så overtager vi stadig analytics kontoer hvor er ikke er opsat Mål ved hjælp af event tracking.

Kort sagt kan event tracking forklares sådan her: Du opsætter et mål du gerne vil have er slutmålet for dine brugere. Det kan være at færdiggøre et køb, hvis du har en webshop eller det kan være at færdiggøre indsendelse af en kontaktformular, hvis du arbejder med leadgenerering.

Når du har fundet de mål, så indsætter du noget kode, som bliver trigget når folk har fuldført den handling du vil have. Denne handling kan nu spores i Analytics som en event (eller en Hændelse på dansk).

webanalyse bureauNu kan du måle helt fra deres første besøg, som måske kom fra Google via din SEO indsats, og helt til de har fuldført det mål du ønsker. Men ikke nok med det, når du har opnået mange events fra forskellige kanaler, såsom Google Ads, Facebook osv, så kan du sammenligne kanalerne mod hinanden, og se hvilke kanaler der bringer de bedste besøgende.

Uden at have opsat event tracking ville du måske se at SEO'en bragte de fleste besøgende, mange flere end Google Ads. Men med event tracking kan du nu pludselig se at Google Ads brugerne faktisk er dem der køber langt mest hos dig. Og nu ved du meget bedre, hvor du skal bruge dit marketingbudget endnu mere.

Dette er en forsimplet version af det, da der også er noget er der hedder attributionsmodellering. Som er lidt mere kompliceret at forklare på den her generelle side om webanalyse, men som i kan ringe til os nu og få uddybet.

Til sidste vil vi nævne at webanalyse hurtigt bliver til noget tørt stof, som kan være svært at rapportere på en let forståelig måde til din chef. Til det formål kan du bruge forskellige dashboards, som visuelt skaber et bedre overblik og gør det nemmere at forstå dataene. Til det formål bruger vi Google Data Studio.

Der findes mange måder at lave webanalyse på. Der findes også heatmapping, og noget så simpelt som online spørgeskemaer er faktisk noget der kan give en helt unik indsigt i hvordan dine brugere opfatter din hjemmeside.

Kontakt os i dag og mere om dine muligheder for at få præsenteret indsigter om dine brugere, på en nem og overskuelig måde.

Google_Partners
dansk hubspot firma
FB2F5224EAE54DA8B25BFD52C9BD00E6
analytics

Kontakt os her

Ingen spam, eller nyhedsbrev. Vi ringer eller mailer tilbage indenfor 24 timer.