“The Ask Method” af Ryan Levesque er både en bog, et kursus og en filosofi, han selv har bygget op fra bunden af. Metoden har skaffet ham en #1 plads på Amazon, Forbes, L.A Journal, New York Times og mere til og anbefales af førende marketingpersonligheder i USA. Alligevel er den aldrig kommet til Danmark før nu

Nu er den her og medarbejderne hos OMBU ApS har taget kurserne, arbejdet med metoden og set store forskelle i konvertering og brandloyalitet i de målgrupper vi har arbejdet med.

Spørgeskemaerne er bare en lille del af metoden

Sådan gør vi:
Normalt bruger man spørgeskemaer til kvalitative analyser og så tager man respondenters svar og ser på, hvilke områder man kan forbedre på. For eksempel, kan man lave brugerundersøgelser ved hjælp af et survey der handler om ens hjemmeside. ” Hvor god synes du min hjemmeside er?” “Var det nemt at finde et produkt du søgte?” “Var der god information og det produkt du ønskede at købe” Mulighederne er uendelige og man kan med disse undersøgelser kortlægge kundens rejse og oplevelse ned i detaljer. 

Man kan også spørge om den generelle brugeroplevelse eksempelvis: “Hvordan var din oplevelse med at handle hos os?” eller sikre, at kunder der er i tvivl får hjælp.

Og det er helt fint. Men “The Ask Method” tager den markant dybere ned i målgruppen. Vi kan ikke forklare en hel bogs indhold her på få linjer, men vi kan i overskriftsform her skitsere, hvordan spørgeskemaer hjælper os med forbedre kommunikationen, i de annoncer vi udarbejder i Google Ads, vores SEO tekster, vores LinkedIn content, på vores blog og overalt, hvor der er content i form af ord og billeder.

  • Vi modtager svarene fra vores surveys
  • Vi sorterer i data, så vi tager top 20% af de såkaldte hyperrespondents
  • Vi ser på de verbale vendinger de bruger i deres svar. Deres udfordringer og ønsker
  • Vi ser på alder, køn, indkomst og mere til.
  • Vi laver annoncer som bruger vendinger som dem i top 20% ville bruge. Vi laver billeder, tekst og video som spejler målgruppens øvrige demografi.
  • Og vi fører folk ind i avanceret funnel (salgstragt) hvor de hele tiden vil blive mødt af budskaber, der afspejler hvem de er og hvor de er i kunderejsen.

Ved at bruge de her teknikker, sammen med de målgrupper man kan lave i Facebook, Google Ads og LinkedIns annonceadministratorer, bliver “The Ask Method” den manglende brik i puslespillet med hensyn til at ramme sin målgruppe knivskarpt.

Når man laver Facebook annoncering, LinkedIn annoncering eller man som SEO bureau eller Google Ads bureau arbejder med den her type områder, så gælder det for alle af disse marketingkanaler, at man kan indstille sine annoncer til at ramme demografisk, geografisk m.m. Med “The Ask Method” får vi endnu skarpere fokus på den kommunikation der skal til for at øge vores CTR (Click Through Rates) og vores CRO (konverteringsratefrekvens)

Kort sagt: Den perfekte kombination af kommunikation og data.

spørgeskema til marketing

Lyder det forvirrende ?

Kontakt os nu og lad os uddybe