Konverteringsoptimering af hjemmesider

Konverteringsoptimering (CRO) skaber mere værdi fra de besøgende du allerede har
jimihove.dk er et bureau med specialister indenfor konverteringsoptimering
  • Et udpluk af referencer
maltbazaren1
online marketing bureau københavn
salarylogo (2)
Untitled design (3)
erotic-in-motion-shop-logo-14517276052-1
modified-solutions-2

 

Du har sikkert hørt om salgstragten.

 

Det handler om at du får tiltrukket en vis mængde besøgende til din hjemmeside, ud af disse hjemmeside er der kun en lille procentdel som bliver til kunder.

Konverteringsoptimering handler om at få flest muligt til ud af dine besøgende til at blive til kunder.

Konverteringsoptimering er et område indenfor webanalyse som ikke alle der arbejder med online marketing, har så meget fokus på.

Bureauer der arbejder med SEO, Google Ads, Linkedin marketing og Facebook annoncering er oftest specialister i opsætninger og eksekvering af ret komplicerede online tools, men de har sjældent en uddannelse og dybere forståelse for marketing generelt.

Marketing er nemlig mere end bare synlighed. Alle kan blive set og få de berømte 15 minutes of fame som Andy Warhol snakkede om.

 

Og der skal ikke være tvivl om at uden synlighed, så du i hvert fald slet ikke solgt noget. Men hvis du gerne vil have flest mulige kunder ud af din synlighed, så skal du bruge psykologiske indsigter som de klassiske reklamebureauer arbejder med i deres reklamer.

Et eksempel er at arbejde med personaer. En persona er en fiktiv person, som i en roman, hvor man på marketing bureauet igennem længere tid har arbejdet med at finde ud af hvad personaen kan lide, og hvad personaen ikke kan lide. Kort fortalt.

Disse indsigter gør at man kan lave annoncer som brugeren kan spejle sig ind, skabe forbindelse til dit brand og dermed øge konverteringen på den korte bane og øge brandloyaliteten på den lange bane.

Dette er hovedformålet med konverteringsoptimering. Læs mere på siden her om konveteringer, og om hvordan jimihove.dk kan hjælpe din hjemmeside med CRO.

 

Kom i gang her!

Ingen spam, eller nyhedsbrev. Vi ringer eller mailer tilbage indenfor 24 timer.

Mere menneske end data

En misforståelse som rigtig mange der arbejder med online marketing laver, er at de tror konverteringsoptimering kun handler om at lave A/B splittest, se på data og vælge en vinder. Konverteringsoptimering starter langt tidligere, A/B splittest er blot analysen af det arbejde man har lavet tidligere.

Så hvad er konverteringsoptimering så ?

Det er også splittest, men det er først og fremmest en forståelse af de psykologiske triggers der får folk til at klikke på en knap, downloade en brochure eller lægge en vare i indkøbskurven.

Psykologisk manipulation eller menneskelig forståelse?

Er det så mest psykologisk manipulation eller en dyb forståelse af din målgruppe? Det kan være begge dele, alt afhængig af jeres egne etiske overvejelser.

Man kan for eksempel spille på "urgency" i konverteringsoptimering. Det er for eksempel når du ser at du SKAL handle inden et bestemt tidspunkt, ellers vil varen ikke være der mere. Urgency i marketing spiller på det efterhånden kendte "Fear of missing out" (også kaldt FOMO).

Det er metoder vi selvfølgelig kender i jimihove.dk. Men vi bruger dem ikke. De kan forøge dine konverteringer dramatisk på den korte bane, men sænke din brandloyalitet på den lange bane den dag folk finder ud af at du leger med deres følelser.

HVIS du dog har produkter som snart ikke lagerføres mere, så anbefaler vi dog stærkt at du bruger disse metoder, da det så vil være sandt. Men hvis det er noget du blot påstår for at øge konverteringerne, så anbefaler vi det absolut ikke, selvom det kan være fristende.

Jeg var meget imponeret over hans motivation og hans evne til at skabe resultater
Martin Thorborg
Martin Thorborg
Iværksætter
Passion er afgørende. Og den har Jimi!
Thomas Rosenstand
Thomas Rosenstand
SEO Ekspert med flere bøger om online marketing bag sig

Konverteringsoptimering er den hurtigste vej til hurtigere profit

Konverteringsoptimering - Og hvordan den udføres af jimihove.dk kan læses nedenunder her

Sådan finder vi hurtigt de områder du kan optimere på

Konverteringsoptimering akn både være ret kompliceret i forhold til hvilke faktorer der skal til før at endnu flere mennesker end før klikker på dine annoncer, og lægger de rigtige varer i indkøbskurven.

Men det kan også være utroligt simpelt. Hvis din side er meget rodet, hvis dine priser er markant højere end andres (og du ikke har noget der retfærdiggør disse høje priser), hvis din navigation er mere forvirrende end hjælpende og hvis din tekst simpelthen slet ikke rammer målgruppen. Så har du et problem. Men et simpelt problem.

Disse problemer kan du muligvis løse på en eftermiddag, og forbedringer i konverteringer allerede samme dag på mellem 10-40 %. Forestil dig hvis du bare kunne sælge 10% mere ved at ændre nogle meget få ting på din hjemmeside, uden at betale for ekstra trafik til hjemmesiden ?

Det er det som CRO kan

Løbende opdateringer
Nu er det at vi begynder at teste, og lave de berømte A/B splittest, som jeg nævnte tidligere. Det kan man gøre ved hjælp af mange former for software, blandt andet Google Optimize. Nu er vi igang med at teste de flere forskellige former for tekster, billeder, knapper, videoer og mere som vi tester i vores målgruppe.

Og selvom de klassiske brandingbureauer har mange års erfaring med at bruge branding til at øge konvertering per eksponering, så har online marketing skaffet muligheder som ikke kan fås offline, nemlig masser af data. Og det er her jimihove.dk kan tilbyde os til jer som et erfarent hybridbureau. Et bureau der forstår branding, og forstår data.

Det mener vi selv er fremtiden for de fleste, og nutiden for de få.
Skal vi fortsætte eller stoppe?
Når resultaterne af de forskellige test løber ind rapporterer vi tilbage til jer, og har en løbende dialog hvor vi vender målgruppens engagement med vores markedsføringsmateriale.

Der er næsten altid nogle knapper man kan trykke på indenfor konverteringsoptimering.

Men hvis vi føler vi allerede har opnået meget sammen, så kan vi enten stoppe samarbejdet eller fortsætte med at tiltrække endnu mere trafik fra vores SEO, Google Ads, Linkedin og email- marketing indsatser.

Trafik der nu meget, meget bedre kan betale sig

"Konvertering handler om at skabe tillid, men også om at få folk til købe hurtigt, hvis det er nødvendigt for dem"

Certificeret hjælp og rådgivning

Vi er certificeret indenfor Facebook annoncering, Google Analytics, Google Ads og fra Hubspot Academy. Desuden er Jimi Hove med i diverse internationale Master Mind grupper indenfor SEO , AdWords og generel online marketing.

dansk hubspot firma
google-partners-badge
FB2F5224EAE54DA8B25BFD52C9BD00E6

KONTAKT OS

Vi starter altid vores samarbejdsmodeller op med grundige indledende møder, uforpligtende og gratis. På den måde laver vi færrest fejl fra start af.

Vores kontorer

Vi har både en afdeling i Viborg, som servicerer vores kunder i Midtjylland og Århus, og så har vi en afdeling i København.

Her finder du kort til afdelingen i Viborg og adressen til vores afdeling i København.

Adressen i København er:

jimihove.dk - Konverterings Bureau i København
Fælledvej 6 -  2200 København N.

Adressen i Viborg ( som også dækker vores konverterings kunder i Århus) er:

Odshøjvej 48 - 8800 Viborg

Du er klar til at vækste. Vi er klar til at hjælpe