Hvad virker indenfor SEO i år 2016 – Se tips her

SEO tips fra 2016 – Der er en del der stadig virker

Dette blogindlæg er fra 2016, og der er sket meget indenfor SEO siden. Som SEO Bureau kan vi ikke anbefale at du følger guiden her fuldstændig, men se vores nyere blogindlæg og andre sider om SEO i år 2019 og frem.

Mange brugere spørger mig hvordan de selv laver den søgemaskineoptimering – som jeg tager et mindre beløb for at udføre.

Her følger derfor nogle tips og tricks i flere forskellige steps til at få gjort din hjemmeside mere synlig i for eksempel Google.

  • Step 1: Optimer din TITEL “keywords”

For det første skal du sørge for at din side bruger de rette keywords.

Dermed mener jeg IKKE META tagget keywords men derimod at du bruger de rette keywords i din title.

Samt at de links der er rundt omkring på nettet – peger med et link til din side – helst med din side titles i ankeret (et anker er det man ser som linket) – eksempel dette link: PHP, SQL, JQuery & SEO Freelancer.

Min sides title er i min HTML kilde specificeret som sådan:

<TITLE>PHP, SQL, JQuery & SEO Freelancer  | Freelancer i PHP, MySQL, Apache & Jquery</TITLE>

Alle de links der peger ind på den side – skal altså helst indeholde hele dette i ankeret:

PHP, SQL, JQuery & SEO Freelancer | Freelancer i PHP, MySQL, Apache & Jquery

Eller ihvertfald helst så meget af de keywords som muligt.

Det er altså SUPER vigtigt at tænke dybt og inderligt over følgende:

  • Hvad har min side af keywords?
  • Hvilke enkelte keywords beskriver min side bedst?
  • Linker folk korrekt til min side?
  • Linker folk korrekt til min side?

Bemærk, at den BEDSTE titel

  • Ikke indeholder overskuds ord som eksempelvis “f.eks.”,”osv.”,”eller”,”og”.
  • Indeholder KUN de ord der er relevante for hjemmesiden.
  • For at adskille keyword blokke – kan du bruge | som seperator da denne kun ses af mennesker og ikke af søgemaskinerne (de ignorer den).
  • Maksimalt indeholder 60-80 tegn, gerne mindre (Jo mindre – jo mere vægt får de enkelte ord).
  • Keywords skal maksimalt gentages to gange i en title.

Eksempel på god sitetitel:

<TITLE>Bryllupskage | Fest Kage Leverandør Viborg | Kager til alle</TITLE>

Selvfølgelig skal din title ikke bare være dit websites navn – eksempelvis kunne jeg sagtens have kaldt min side for Freelance PHP programmør i Viborg – og så have givet samtlige sider den samme titel – hvilket ville resultere i at jeg ville få eet godt link i Google – og alle andre sider som muligvis har et andet søge kriterie ville så bare blive sorteret fra i alle søgninger og bare vise f.eks. Freelance PHP programmør i Viborg til folk der søger efter ordet “Søgemaskine optimering”. Det er yderst sandsynligt at surferen ikke ville klikke dette link, da det så absolut ingen relevans har for hans søgning.

Surfere er kritiske – så konklusionen må være – at har du en hjemmeside som min, der henvender sig til folk der søger efter freelance søgemaskine optimering – så må titel også være Freelance Søgemaskine Optimering samt yderligere keywords der har relevans for søgningen.

Eksempel:
Den enkelte side handler om kagecremer til bryllupskager. Men din side hedder “Generelle tips til madlavning”. Hvis du bare har denne titel og ikke andet, så vil du ikke blive vist ret meget i søgemaskinen, og du vil slet ikke blive klikket på af folk der søger netop efter kagecremer til bryllupskager.

Så brug hovedet og tænk grundigt over hvad det er du laver med din titel.

SEO er som du kan se meget teknisk og nørdet.

seo bureau københavn

Skriv en kommentar