Nogle landingssider er bedre end andre til nyhedsbreve

Nogle sider er bedre end andre

Jeg ser stort set kun hjemmesider, hvor at tilmeldinger til deres nyhedsbrev åbenbart er vigtigere for dem end at sælge. Men det er det selvfølgelig ikke, der er bare ikke tænkt nok hvor at man egentlig skal placere sin pop-up, eller hvad man nu bruger til at indsamle nyhedsbreve.

Det handler den her guide om.

Kort sagt kan det siges at du primært skal indsamle tilmeldinger til dit nyhedsbrev på de landingssider som er i toppen af salgstragten.

Hvis du for eksempel har en hjemmeside der ranker i toppen af Google på søgningen “e-mail marketing”, så er dette en meget bred søgning der indikerer at folk er klar på at læse en guide til e-mail marketing.

Hvis de for eksempel havde søgt efter “hvordan optimerer jeg så jeg at får flere tilmeldinger til mit nyhedsbrev”, så er det tydeligvist en person som ved en del om e-mail marketing allerede, og som har nogle udfordringer der skal løses.

Hvis du så er så god at din hjemmeside så ranker i toppen af Google på “e-mail marketing”, så er den side markant bedre at opsamle tilmeldinger til nyhedsbrev fra, end dem der lavede søgningen “hvordan optimerer jeg så jeg at får flere tilmeldinger til mit nyhedsbrev”.

Lad mig forklare hvorfor.

Bunden af salgstragten skal bruges til salg

Du har sikkert om AIDA ( Attention, Interest, Desire, Action). Det er det samme som “salgstragten”.

Det den at du skal bygge din indsamling af leads til dine nyhedsbrevslister op omkring. (Læs mere om leadgenerering)

Når folk laver den brede søgning (som jeg lige har forklaret om), så er det at du kan sørge for at dem der lander på den side kan få en guide tilsendt på deres mail.

Når at du så har modnet igennem en serie af mails, så er de mere tilbøjelige til at købe hos dig senere hen.

Hvis du prøver at opsamle mails hos en person der allerede ved en del om det emne du skriver om, så irriterer du bare personen ved at tilbyde dem en guide til det du laver.

Når folk er dybt nede i salgstragten, så har de sjældent brug for lange guides, så vil de enten gerne bliver interesseret i hvad du kan tilbyde (Interest), de har måske også allerede hørt om dig før, er blevet interesseret allerede og har nu udviklet et Desire til at høre din mening om et emne. Og hvis du er heldig er de klar til at tage Action.

Lad os dykke noget mere i det med Action, og hvorfor at det er den absolut værste side at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

email marketing

Lad dine salgssider være salgssider

Det absolut værste sted at du kan placere en pop-up boks, eller andre bokse og formularer til indsamling af leads til dit nyhedsbrev er på dine vigtigste landingssider. Det kan være en landingsside der for eksempel ranker på “e-mail marketing bureau”. Her er tale om en person der er længst nede i salgstragten. Det er en person der er klar til Action.

Han skal købe noget, nu.

Hvis vi for eksempel som e-mail marketing bureau begyndte at prøve at forstyrre folk der om de havde lyst til et nyhedsbrev, så kan det næsten kun gå galt. De skal KØBE der, ikke tilmelde sig et nyhedsbrev.

Du skal heller ikke prøve at indsamle leads på sider med kontaktformularer, eller nogen som helst andre sider, hvor at dit konverteringsmål er anden end indsamling af leads til dit nyhedsbrev.

leads via nyhedsbreve

Konklusion

Der er en tommelfingerregel indenfor konverteringsoptimering der siger at:”Hver eneste af dine sider på din hjemmeside, må kun have ét konverteringsmål”

Det vil sige at hvis din bruger bliver alt for forvirret over alle de ting du vil have dem til, så er der markant større chance for at de får en dårlig brugeroplevelse, og derfor forlader dit site uden at have købt.

Den er ikke god.

Du kan i de fleste e-mail marketing softwareløsninger, såsom Mailchimp og de mange andre der findes en mulighed for at du kan vælge kun at aktivere indsamling af leads til dit nyhedsbrev på bestemte sider.

Det vil vi anbefale.

I det mindste så hold det væk fra dine absolutte salgssider.

Så er du godt på vej.